Hoi! Ik ben Aaron, trendonderzoeker en ontwerper met een passie voor branding
Als sociaal ontwerper in de zorg leer je echt in te spelen op de behoeften van anderen
Sinds begin 2020 werk ik als sociaal ontwerper in de zorg. Binnen deze functie focus ik me op complexe uitdagingen die vragen om innovatieve en soms zelfs disruptieve oplossingen.
Mijn uitgangspunt is en blijft dat de doelgroep hierin centraal staat. Wat is de behoefte van de doelgroep? Hoe ervaren zij een probleem en aan welke oplossingen denken zij zelf? Deze inzichten neem ik mee in mijn uiteindelijke ontwerp.
Ik word gelukkig wanneer ik ontwerp
Zo ontwierp ik een serious game voor zorgteams om hun teamwaarden te herontdekken en ontwikkelde ik samen met ervaringsdeskundigen een manier om nieuwe ontmoetingen te faciliteren in de lokale omgeving.
Met ieder project ontdek ik hoe belangrijk het is om te luisteren naar je doelgroep. Ook voor een goede en kleurrijke branding is dat een onmisbaar onderdeel.
Hoewel ik op de middelbare school al vaak te horen kreeg dat creatief bezig zijn vooral een hobby is, hield dat me niet tegen om toch eigenwijs te kiezen voor een creatief vakkenpakket. Ik schrijf graag, ik teken graag en ik maak graag. Daar word ik echt gelukkig van.
Daarnaast ben ik analytisch en onderzoekend. Ik vraag me vaak af wat mensen beweegt en motiveert.
Zowel mijn creativiteit als mijn onderzoekende mindset kon ik perfect kwijt in mijn vervolgopleiding. Ik verhuisde naar het verre Tilburg en startte aan de opleiding: Trendonderzoek & Conceptontwikkeling. Hier heb ik geleerd om maatschappelijke trends te analyseren en te vertalen naar innovatieve concepten. Vaardigheden die ik nu bij The Draw Inn inzet om jou en jouw merk verder te helpen.
Het verhaal achter The Draw Inn
Toen ik het idee kreeg om mijn creativiteit en skills in te zetten om ondernemers te helpen met hun merkidentiteit, was het eerste waar ik over nadacht de naam van mijn bedrijf. Ik wilde niet alleen een naam die laat weten welke diensten ik verleen, maar ook een naam die mijn persoonlijkheid uitstraalt. Na verschillende opties settelde ik voor The Draw Inn. Dit is waarom:
DRAW
Tekenen is een van mijn hobby’s en ongeveer een jaar voordat ik begon met ’The Draw Inn’ deed ik mijzelf een tweedehands iPad & Apple Pen cadeau. Dit blijkt achteraf de vonk die nodig was om het vuurtje te laten branden.
Waar ik in eerste instantie begon voor de leuk, merkte ik al snel dat ik een doel miste. Op social media kwam ik door het delen van mijn werk al snel in contact met andere creatievelingen die hun vaardigheden gebruiken om ondernemers en bedrijven te helpen met hun merkidentiteit. Inmiddels is The Draw Inn up and running en het begon allemaal met een tekening.
INN
De ‘Inn’ in the Draw Inn heeft verschillende functies. Wat iedereen waarschijnlijk wel zal opvallen is dat het hierdoor klinkt als de Engelse term voor tekening (Drawing). Maar dat is niets meer dan een fijne toevalstreffer.
‘Inn’ staat namelijk voor innovatie! Ik ben er namelijk van overtuigd dat innoveren een essentieel onderdeel is wanneer we het hebben over het (her)ontwerpen van je merkidentiteit. De wereld veranderd namelijk in rap tempo en dat heeft invloed op jouw merk en de klanten die je hebt of wilt krijgen. Met mijn ervaring als trendonderzoeker en sociaal ontwerper vind ik het belangrijk om een innovatieve mindset mee te nemen in mijn diensten.